søndag 21. mars 2010

Erlend Loe

Erlend Loe

a) Pek på naivistiske trekk i utdraget
b) Er det noe humoristiske trekk i dette utdraget?


A) Naiviske trekk i utdraget er nå hat feks skylder på sine foreldre for at han ikke har noen suksess i livet. ” Bearbeidet mine foreldre at de aldri har presset meg til å bedrive sport å et høyt nivå. Sa idiotiske ting. At jeg kunne være proff i dag. Hatt en formkurve. Og penger. Han er også en dårlig taper som vil prøve å sabotere broren sin i en runde av cricket, og tåler ikke at broren klarer å sabotere han først. ” Jeg ga meg ikke. Jeg ville komme til bake. Jeg planla å slå hans kule under bilen. Han synker til og med så lavt at han slutter med alt han driver med og gir opp fordi han mener at han ikke duger til noe. Han er en stor pessimist og svært barnslig.

B) Det er morsomme trekk gjennom hele utdraget. Teksten er satt opp på en veldig ironisk måte. Du ser blant annet dette undr cricket spille som foregår i hagen til foreldrene. Hvordan han beskriver forholde til venne sine er også morsomt. Det er ikke normalt og nevne dette ” Jeg har to venner. En god og en dårlig.” Det er ikke mange som vil si at de har dårlige venner. De fleste ville sagt at de bare har gode venner og hvis de møte på noen dårlige venner så velger de å ta avstand fra dem, men detter er ikke det som skjer her. Det er også morsomt på måten han beskriver hvordan han mener at tv2 er bare noe tull. ”Der ble jeg sittende og svette. Jeg hadde gjor en virkelig handling. Dette var ikke tull. Det var ikke tv2.

Ingen kommentarer: